Europaklasse - fransk begynder

Fransk begynder A, Engelsk A, Samfundsfag B

Vil du gerne blive klogere på kultur og samfund og mestre to verdenssprog? Vil du møde andre europæiske unge? Så er Katedralskolens Europaklasse lige noget for dig.

I kombination med samfundsfag og engelsk vil det vigtige verdenssprog fransk give dig stærke kort på hånden, både personligt og karrieremæssigt. Vi arbejder med internationale sammenhænge og aktuelle problemstillinger, og vi dykker ned i artikler, musik, litteratur og film på originalsprog. Vi starter sprogundervisningen, hvor du er, og så udvikler du løbende dine sproglige færdigheder og kulturelle forståelse. Kulturstudier og sprog er definerende for projekter og studieretningsdage, og når vi samles er det med fælles fascination af alt det, vi kan bruge sprog til. Du lærer også at bruge sproget i praksis, så du kan anvende det, når du skal ud i verden.

I Europaklassen bliver du del af en klasse, som i høj grad fokuserer på kulturmøder. Det giver dig en unik mulighed for at få trænet dit sprog og få nye venner fra det Europa, vi alle er del af.

Du arbejder bl.a. med:

• Kulturmøder
  • Livet i Frankrig - både land, by og oversøiske territorier
  • Retorik og argumentation
  • Politiske systemer

På denne studieretning behøver du ikke et naturvidenskabeligt fag på B-niveau, og du kan nøjes med to naturvidenskabelige fag på C-niveau.

Europaklasse - fransk begynder

Fag

"Sprog og kulturforståelse kan bruges i så mange sammenhænge. Jeg overvejer muligheden for at blive kulturformidler på et museum, og her er det en stor fordel at kunne forskellige sprog. Vi arbejder på mange forskellige måder i fagene, så sprogene virkelig kommer ind under huden. "

Kaya Bruun Deistler

3.a

Se dine muligheder i denne studieretning

Vælg fag i de mørke felter og se, hvordan dit studieretningsforløb kan se ud.

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Sammenlign med andre studieretninger

Skift studieretning ved at skifte faneblad

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Her kan du se, hvilke uddannelser studieretningen giver adgang til.

Adgangskortet på ug.dk