Forårskoncert

Det spiller på Katten

Forårskoncert 20. marts 2024 kl. 17-20

Når alting springer ud, og Kattens mange musikelever leverer det ene fede nummer efter det andet til en fabelagtig forårskoncert, så ved du, at foråret er kommet!

I år holder vi forårskoncert onsdag den 20. marts kl. 17-20, hvor skolens musikklasser, musikhold og MusiCreator-elever på skift går på scenen. På programmet er alt lige fra soulhits og argentinsk tango til selvkomponerede rocknumre fra sangskrivningskursus i Lissabon.

Entreen er ganske gratis, og alle er velkomne - også selvom man ikke har en direkte relation til skolen.

Træning i performance

En del af det at have musik er at stille sig frem i spotlyset og vise, hvad du og dit musikhold har lært. Nogle musikelever elsker det og gør det løbende - fx til frokostkoncerter i kantinen, Råhygge og koncerter rundt omkring. For andre er det mere nervepirrende at stille sig op på en scene. Uanset hvad, så lærer du noget om dig selv, og at du typisk kan mere, end du tror.

Forårskoncerten er et godt eksempel. Her får både de garvede og mindre garvede plads. Her er musik, der går lige i hjertekulen, veloplagte elevværter og musikelever sprængfyldte af energi og spilleglæde.

Hvis du er en af dem, der slet ikke kan lade musikken ligge, skal du kende vores talentlinje MusiCreator.

Billeder fra Forårskoncert 2024