Fester og hygge

Der venter altid en god aften rundt om hjørnet

Hyg dig med vennerne - og mød nye mennesker

Glæder du dig allerede til gallafesten i 3.g? Og til fester og hygge gennem din gymnasietid? I løbet af et skoleår er der 3-4 HROAR-fester og 5-6 Råhygge-aftener.

Vi invitererer også tidligere elever indenfor til Gammel elev-aften og jubilarfest.

Gallafest

Et af skoleårets højdepunkter for 3.g’erne er gallafesten i foråret. Her finder de kommende studenter det stiveste eller mest opfindsomme outfit frem, spiser sammen, danser Les Lanciers og fester. Ankomsten til festen foregår ved hjælp af cool og kreative køretøjer - kun fantasien sætter grænsen. Familie og venner er velkomne til at overvære ankomsten, men resten af aftenen er kun for 3.g'erne.

HROAR-fester

Festudvalget HROAR står for festerne på Katedralskolen. Typisk er der et tema til festerne, fx rave, Roskilde Festival eller foskellige årtier. Indimellem suppleres dj'en af en kunstner - senest Artigeardit.

Følg HROAR på Facebook

Råhygge

Råhygge er den ultimative opvarmning til en god weekend: Gode venner, hygge og livemusik. Fredag aften kl. 19-22 ca. fem gange i løbet af skoleåret bliver lyset dæmpet, og elever og andre deler ud af deres evner på en scene.

Følg Råhygge på Instagram

Gammel elev-aften

Den første lørdag i oktober rulles den røde løber ud for de seneste fire studenterårgange til Gammel elev-aften. Gensynsglæden er stor – man mødes med gamle venner og mindes tiden på RKS. En del af lærerne deltager også i festen.

Jubilarfest

Den 2. lørdag i juni inviterer Roskilde Katedralskoles Elevforening til jubilarfest. Her mødes jubilarer, der dimitterede fra RKS for hhv. 5, 10, 15, 20, 25, 30, osv. år siden, så både unge og gamle mødes til et dejligt gensyn.

Læs om jubilarfest og elevforeningen

Promillebar til HROAR-fester

Hvis du til HROAR-fester vælger at blæse i et alkometer og har en promille på under 0,5, får du billetprisen refunderet. Det er der mange elever, der vælger at gøre. Magnus Heunicke, tidl. sundhedsminister, synes ideen er genial og deltog i introfesten i 2022.