Skriver sange i Lissabon

MusiCreator-eleverne har været på sangskrivningskursus med MGK Sjælland og Roskilde Musiske Skole.

Skriv en sang. Hver dag. Ud fra et givent benspænd.

På et lille hyggeligt hotel i Lissabon har Katedralskolens 23 MusiCreator-elever netop tilbragt fem intensive dage med sangskrivning. Hver morgen stillede underviser Anders Ørsager fra MGK Sjælland dagens opgave, fx at skrive en sang ud fra 10 tilfældigt udtrukne akkorder eller at skrive en sang, som Sanne Salomonsen kunne udgive. Sidst på eftermiddagen afleverede eleverne gruppevis en indspillet udgave af dagens nummer, og efter aftensmaden mødtes alle til fælles lytning og evaluering.

Kulmination om aftenen

For Johannes fra 2.i var det lige præcis aftengennemgangen, der var det bedste. For det var så fedt at høre resultaterne af de kreative processer – og at få at vide, hvad de andre særligt hæftede sig ved i det nummer, han selv havde været med til at skrive.

Nu er holdet vel hjemme i Danmark igen. Og det er tid at vælge ud, hvilke af de mange fine numre, de vil arbejde videre med.

Se flere billeder fra turen på Facebook. Og følg eleverne på MusiCreators Instagramprofil.

20.01.2023