Brobygning og introkurser

Brobygning og introkurser er for dig, der skal finde ud af, om stx og Roskilde Katedralskole er det rigtige valg for dig. Du oplever bl.a. det stærke faglige liv og den gode stemning.

Introkurser - for dig i 8. klasse

Introkursus er et vejlednings- og undervisningsforløb på to dage, som er målrettet dig, der går i 8. klasse.
Vi gør os umage med at sammensætte forløbet, så du får et godt udgangspunkt for at finde ud af, om stx er det rigtige uddannelsesvalg for dig.

Hvad oplever du?

Som introelev får du og din introklasse et skema med fag, som er karakteristiske for stx. Du kommer til at opleve forskellige undervisningsformer, og du får lov til at være med i en helt almindelig stx-klasses undervisning. Desuden kommer du selvfølgelig til at opleve stemningen og livet uden for klasselokalet på skolen, og du får lejlighed til at tale med nogle af vores elever om, hvordan det er at gå på stx på Roskilde katedralskole.

Mødetid og forberedelse

Vi ser frem til at møde dig her på skolen - vi ses lige inden for hovedindgangen ved kontoret.

• Første dag møder du 8.30 og anden dag møder du 8.10.
  • Begge dage afsluttes 13.20.
  • Når du møder på skolen, får du udleveret et skema for de to dage
  • Tag papir og blyant med - og har du en pc, er det også en god idé at medbringe den
  • Du kan købe mad, frugt mv. i skolens kantine
  • Hvis du bliver syg, skal du om morgenen ringe både til din egen skole og til os.
  • I øvrigt gælder de samme regler for dig som for skolens andre elever, fx registrerer læreren fravær for hver enkelt time.

Sted

Skolens adresse er Holbækvej 59 i Roskilde. Se muligheder for transport til skolen.

Vi glæder os til at møde dig! Og hvis du vil snuse lidt på forhånd, så følg med på skolens Facebook-side og Instagram.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Camilla Sonne Wellendorf: rkcsw@rks-gym.dk.
Tlf. til kontoret: 4635 1891

Brobygning - for dig i 9. eller 10. klasse

Brobygning er et undervisnings- og vejledningsforløb, som giver dig et godt udgangspunkt for at finde ud af, om stx-uddannelsen er det rigtige valg for dig.

Hvad oplever du?

Vi har sammensat et program til hvert brobygningshold, der gør, at du møder forskellige lærere og fag, der er karakteristiske for stx. Du vil opleve forskellige undervisningsformer, og du får lov til at være med i en helt almindelig stx-klasses undervisning. Desuden kommer du selvfølgelig til at opleve stemningen og livet uden for klasselokalet på skolen, og du får lejlighed til at tale med nogle af vores elever om, hvordan det er at gå på stx på Roskilde Katedralskole.

Mødetid og forberedelse

• Første dag møder du kl. 8.30-13.20. De andre dage er fra kl. 8.10-13.20.
  • Når du møder på skolen, får du udleveret et skema for brobygningsforløbet. Du får udleveret materiale løbende i de enkelte timer. Der kan evt. være lektier, du skal lave derhjemme i løbet af ugen.
  • Tag papir og blyant med - og hvis du har en computer, er det en god idé også at medbringe den.
  • Du kan købe mad, frugt mv. i skolens kantine.
  • I øvrigt gælder de samme regler for dig som for skolens øvrige elever, fx registrerer læreren fravær for hver enkelt time.

Transport

Vi glæder os til at møde dig! Og hvis du vil snuse lidt på forhånd, så følg med på skolens Facebook-side og Instagram.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Camilla Sonne Wellendorf: rkcsw@rks-gym.dk.
Tlf. til kontoret: 4635 1891.