Samfund og kommunikation - business

Samfundsfag A, Engelsk A

Går du med en særlig interesse for økonomi, handel og markedsføring? Og har du mod på at indgå i samarbejde med både lokale, nationale og internationale virksomheder? Så er Katedralskolens businesslinje med garanti lige noget for dig.

På denne studieretning vil du med studieretningsfagene engelsk og samfundsfag få indsigt i forholdet mellem det danske og det internationale samfund, samt hvordan Danmark særligt påvirkes af de engelsksprogede landes politiske, sociale og kulturelle forhold.

Vælger du businesslinjen, får du Erhvervsøkonomi i 2.g og mulighed for at få faget Afsætning i 3.g. Vi tager udgangspunkt i konkrete cases fra virksomheder og institutioner i både ind- og udland, og vi arbejder både teoretisk og praktisk med at undersøge konkurrence- og markedsforhold og udtænke strategier for virksomheders vækst.

Du bliver klogere på de politiske og økonomiske muligheder og udfordringer i vores foranderlige verden, hvor etablerede magtcentre forskydes, og hvor nye lokale, globale og kulturelle problemstillinger opstår.

Du arbejder bl.a. med:

• Det engelske sprog og kulturmøder
  • Sociologiske og økonomiske forhold
  • Politiske forhold i både ind- og udland
  • Hvorfor nogle virksomheder har succes, og andre har fiasko
  • Hvordan forskellige typer virksomheder markedsfører deres virksomhed og deres produkter
  • Virksomhedsbesøg og -spil

Særligt for denne studieretning

Hvis du ønsker denne studieretning, skal du i grundforløbet i 1.g skrive en motiveret ansøgning. Du skal skrive højst ½ side, hvor du gør rede for:

• dine særlige faglige forudsætninger
  • dine særlige interesser for studieretningen
  • evt. ønske om kommende uddannelse

Ansøgningen skal du sende til skolen inden fristen for valg af studieretning via mail post@rks-gym.dk

Samfund og kommunikation - business

Fag

"Businesslinjen er god, hvis du vil supplere samfundsfag og engelsk med ekstra fokus på økonomi og marketing. Erhvervsøkonomi spiller godt sammen med samfundsfag, hvor vi også arbejder med økonomi, og vi har fx arbejdet med branding i engelsk."

Nicolas Lindgaard Thorup

3.p

Se dine muligheder i denne studieretning

Vælg fag i de mørke felter og se, hvordan dit studieretningsforløb kan se ud.

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Sammenlign med de andre studieretninger

Skift studieretning ved at skifte faneblad

excel_placeholder

Klik her for at indlæse værktøjet

Her kan du se, hvilke uddannelser studieretningen giver adgang til.

Adgangskortet på ug.dk