Elsker du bare musik?

Det spiller på Katten

Kunstneriske studieretninger

Drømmer du om en musikkarriere, eller vil du gerne have din hobby på skemaet? På en studieretning med musik A mødes du med andre musikinteresserede, mens du tager en bredt funderet studentereksamen, der giver dig adgang til videre uddannelse.

Ud over den skemalagte undervisning er der i løbet af de tre gymnasieår koncerter, workshops og masterclasses med professionelle kunstnere. For musik er en hjertesag for RKS, og vi har instrumenter og udstyr af professionel standard. Vi samarbejder med musik- og kulturlivet i Roskilde og har tætte bånd til Roskilde Festival, MGK Sjælland, Kulturskolen Roskilde, INSP!, Musicon og Gimle.

Musik og kommunikation

Musik A, Engelsk A
Musik og kommunikation

Musik og mønstre

Musik A, Matematik A
Musik og mønstre

Kunstnerisk studieretning på RKS

Kan du heller ikke få nok af musik?

Få ekstra sammenspil og undervisning af professionelle musikere på vores MusiCreator-linje.